پیش‌بینی وضعیت هوای تهران طی ۵ روز آینده کیفیت هوای تهران قابل قبول شد هواشناسی: هشدار دریایی سطح نارنجی در مازندران؛ شنا ممنوع است ماجرای فرونشست خیابان نشاط اصفهان و نشت ماده عجیب + عکس جزییات رای وحدت رویه دیه راننده مقصر به نرخ روز هلاکت دو شرور مسلح در درگیری با پلیس در طبس انهدام شبکه قاچاق سوخت در یکی از پمپ بنزین‌های رودان/ ۷ نفر متهم بازداشت شدند شرکت بیش از ۶۱۰۰ داوطلب لرستانی در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت تازه‌ترین نتایج نظرسنجی ایسپا پیرامون مصرف شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در مواجهه با سناریوی خودکشی نوجوانان با پلیس تماس می‌گیرد اپ جدید گوگل برای جستجوی سریع در ویندوز ارائه می‌شود ادارات خوزستان دورکار شدند / آلودگی هوا ساعت کاری برخی شهر‌ها را تغییر داد پژوهشگران انگلیسی، سیستم هشدار سرطان ساختند آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد بازگشایی دوطرفه جاده چالوس پس از محدودیت ۴ ساعته یکطرفه شدن جاده چالوس؛ ترافیک سنگین است

جزئیات تصویب نرخ کرایه حمل و نقل عمومی

در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران نرخ بلیط و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 09
کد خبر: ۱۷۸۹۹۲

به گزارش راهبرد معاصر، در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران نامه فرماندار در خصوص اعتراض هیات تطبیق به مصوبه « تعیین نرخ بلیط و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۲» مورد بررسی قرار گرفت.

 

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با بیان اینکه با وجود اختیار جهت افزایش ۴۶ درصدی نرخ کرایه، میزان افزایش کمتر از نرخ تورم بود، اظهار کرد: پس از جلسه ای که در کمیسیون برای اصلاحیه های موردنظر فرمانداری داشتیم، جلساتی با فرمانداری برگزار شد تا نتایجی حاصل شود.

 

وی افزود: بند الف بخش دوم ماده یکم به گونه ای بود که برای کارت بلیط مبلغ دار، مبلغ ۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده بودیم که به ۲ هزار و ۸۵۰ تومان تقلیل پیدا کرد و به ازای هر کیلومتر پیمایش ۱۶۰ ریال پیش بینی کرده بودیم که به ۱۴۷ ریال کاهش یافت.

 

تشکری هاشمی با بیان اینکه ایرادات بند «ب» نیز بررسی شد و بدون تغییر باقی ماند، گفت: برای کرایه های نقدی نیز مشکلاتی داریم و باید راهکارهایی اجرایی شود که بر این اساس مقرر شد که ۶ درصد افزایش برای کسانی که مبالغ را به صورت نقد پرداخت می کنند، حذف شود؛ هرچند امکان پرداخت نقدی وجود ندارد و تقاضا داریم که شرکت بهره برداری مترو برای پرداخت الکترونیک قراردادهایی را با شرکت های صاحب صلاحیت منعقد کند.

 

وی اضافه کرد: قرار شد مبلغ هزار و ۸۰۰ تومان پایه برای نرخ کرایه اتوبوس حفظ شود و به ازای هر پنج کیلومتر ۴۰۰ تومان مبنا باشد؛ در بخش اتوبوس های عادی نیز هر خطی که بیش از ۲۰ کیلومتر طول داشت با همان نرخ ۲۰ کیلومتر، کرایه دریافت می شود.

 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۷۵ درصد تغییر به شرط حفظ میانیگن ۴۵ درصد برای نرخ کرایه تاکسی لحاظ شد، گفت: در جلسه فرمانداری ۶۰ درصد افزایش تأیید شد و در معابر دارای شیب نیز در جلسه با فرمانداری، رقم به ۱۰ درصد کاهش یافت و به عبارتی نرخ در این معابر با ۱۰ درصد افزایش همراه خواهد بود.

 

وی با تأکید بر اینکه نرخ کرایه در شرایط بد آب و هوایی که ۴۰ درصد پیش بینی شده بود به ۱۵ درصد رسید، بیان کرد: در بخش اتوبوس تندرو حداکثر افزایش به ۴۱ درصد رسید و در مترو نیز نرخ پیشنهادی ۹درصد کاهش یافت.

 

همچنین، در ادامه این جلسه نامه فرماندار درخصوص اعتراض هیات تطبیق به مصوبه «بهای خدمات کارشناسی و فنی قابل ارائه توسط موسسه فناوران شهر در سال ۱۴۰۲» در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و افزایش ۴۵ درصدی براساس نرخ تورم تصویب شد./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار